Co jest najważniejsze dla klienta B2B?

  • Klient B2B ceni swój czas. Harmonogram dnia ma zazwyczaj wypełniony w całości.
  • Najważniejsza jest dla niego szybkość i wygoda. Jest w stanie za to zapłacić wyższą kwotę.
  • Pozyskanie i utrzymanie relacji dla klientów B2B jest bardzo istotne. Komunikacja przeniosła się do Internetu.

Klienci biznesowi to najczęściej osoby, których harmonogram dnia bywa wypełniony po brzegi. Ich czas jest ograniczony, dlatego szukają szybkich i wygodnych rozwiązań. To jednak nie wszystko.

Klient B2B i jego brak czasu

Część aktywnie żyjących osób może stwierdzić, że na wiele rzeczy nie ma czasu. To zrozumiałe, ponieważ doba ma tylko 24 godziny. Jeśli zwróci się uwagę na to, ile godzin poświęca się na sen, toaletę, jedzenie i inne podstawowe potrzeby – okaże się, że w ostateczności (po zsumowaniu) zabiera to z dyspozycji pewną, znaczącą część życia. Osoby pracujące na etacie mają wyjęte z każdego dnia dodatkowe osiem godzin. A jak to wygląda w przypadku osoby prowadzącej działalność gospodarczą?

Klienci B2B znacznie częściej są zdania, że ich harmonogram nie zawiera wyrażenia „czas wolny”. Wypełniają go do ostatniej minuty – zwłaszcza, gdy prowadzą własny biznes i starają się go sukcesywnie rozwijać. „Brak czasu” to bolączka wszystkich w dzisiejszym zabieganym świecie. Różnica polega jednak na tym, czym wybrane osoby będą się zajmować. Dla zwykłego konsumenta brak czasu może być spowodowany chęcią obejrzenia kolejnego sezonu ulubionego serialu. Z kolei dla klienta biznesowego brak czasu może oznaczać wieczór wypełniony kilkoma spotkaniami, umożliwiającymi rozwój prowadzonego biznesu i potencjalną współpracę.

Klienci B2B często są zdania, że ich harmonogram nie zawiera wyrażenia „czas wolny”.

Co liczy się dla klienta biznesowego?

Zabiegani właściciele przedsiębiorstw uwielbiają nowoczesne rozwiązania, które systematyzują i przyspieszają ich pracę. Dla klientów B2B liczy się przede wszystkim mobilność rozwiązań, z których są w stanie skorzystać niezależnie od czasu i miejsca, w którym przebywają. Oznacza to z kolei, że ważny jest dla nich dostęp do Internetu i narzędzi online z poziomu smartfona lub laptopa. Cenią oni wygodę i szybkość ich działania. To jednak nie wszystko.

Klienci biznesowi cenią sobie również relacje międzyludzkie. To właśnie dzięki nim budują i utrzymują swoje sieci kontaktów. W ten sposób nierzadko są w stanie pozyskać dodatkowy kapitał lub współpracowników. Relacje między-biznesowe są dla nich tak samo ważne, jak z klientami.

Istotne są również warunki współpracy na podstawie których zachodzi relacja. W porównaniu do klientów B2C, biznesowi nie kierują w tak mocnym stopniu samą ceną. Oznacza to, że są oni w stanie zapłacić więcej za lepszy produkt, usługę lub współpracę, dzięki której zyskają bardziej wymierne korzyści. Zdają sobie sprawę, że jest to inwestycja, która opłaci się z perspektywy czasu.

Wyszukiwanie potencjalnych partnerów biznesowych to jedna z kluczowych możliwości, jakie daje sieć.

Globalna wioska to nie przyszłość. To teraźniejszość

Ponad dekadę temu świat uważał, że Internet zapewnia dostęp do tak wielu rzeczy, że Ziemia staje się „globalną wioską”. Tuż przed 2020 rokiem należy stwierdzić, że nie jest to już żadną przyszłością, a teraźniejszością. Znacząca część usług, komunikacji czy promocji przeniosła się do sieci. Ludzkość codziennie spędza co najmniej kilka godzin na surfowaniu w świecie online. Nic dziwnego, że to właśnie w Internecie znajdują się potencjalni klienci lub inni przedsiębiorcy, z którymi będzie mogła zostać nawiązana przyszła współpraca.

Wyszukiwanie potencjalnych partnerów biznesowych to jedna z kluczowych możliwości, jakie daje sieć. Oznacza to, że klient B2B ma możliwość znalezienia współpracownika nie tylko na terenie kraju, ale nawet w każdym miejscu na świecie.

Tak, jak wspomniano wyżej – klient B2B ceni sobie utrzymanie relacji, która w obecnych czasach przeniosła się w wielu formach do sieci. Cyfryzacja i bezpośrednia komunikacja na odległość będzie zapewne postępować w kolejnych latach. Dostosowanie się do zmian pod tym względem jest nieuniknione, jeśli przedsiębiorcy będą chcieli utrzymać swoją działalność gospodarczą.

Ten artykuł zapewnia informacje edukacyjne i nie ma na celu udzielania porad prawnych, finansowych lub podatkowych.


1 sierpnia 2019 27 odsłon

PODOBNE ARTYKUŁY